CCC przejmuje dwie sieci odzieżowe
CCC planuje przejęcie kontroli nad spółką MKRI. Jesienią grupa kupiła już 10% udziałów, natomiast we wniosku skierowanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformowała, że teraz chce nabyć co najmniej 41% udziałów. Razem z nabytymi już walorami CCC będzie mieć kontrolny pakiet.
MKRI prowadzi sklepy z odzieżą casualową i obuwiem sportowym, zlokalizowane w małych i średnich miastach w całej Polsce. Działają one pod marką kaes. oraz jako Wordbox, rozwijany w modelu franczyzowym. Ostatnio 70% udziałów MKRI należało do ARCA REO, a 20% posiadał prezes spółki Michał Kujawa.
CCC chce uruchomić 1,2 tys. sklepów
Grupa CCC zapowiada, że docelowo chce uruchomić 1,2 tys. sklepów pod szyldem Worldbox. „Liczę, że nasz biznes odzieżowy będzie generował 65 proc. marży. Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna” – mówi Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.
CCC jest potentatem na europejskim rynku w segmencie obuwia i odzieży. Na w sumie 23 rynkach rozwija omnichannelowy model biznesowy, na który składają się sklepy stacjonarne oraz e-commerce – pod szyldami CCC, HalfPrice, eObuwie, MODIVO, Worldbox i Boardriders. Na początku roku zapowiadała, że do końca 2025 roku chce otworzyć 370 nowych sklepów – 165 marki Worldbox, 100 jako CCC, 85 pod szyldem Halfprice i 20 eObuwie.